Just Broken


knapa hati ni macam terasa ja sekarang...knapa macam terbiar...kalau apa yang disampaikan melalui mimpi itu benar,aku mohon Kau tunjukkanlah kebenarannya sebelum aku tersasar jauh ya Allah... :(

cousin said : let what we think that not meant to us...kau kena hadapi kesakitan  untuk kau dapat kebahagiaan...
bagi aku : kesakitan yang aku hadapi belum boleh menjanjikan kebahagiaan...belum menjanjikan senyuman yang akan terukir di bibir ini...terima kasih saudara ku..walau kata-katamu aku xdapat terima dek akal...tapi sedikit sebanyak aku dapat semangat untuk teruskan apa yang telah aku mulakan... :') walau dengan senyuman yang hambar... 

kakak said : adik harus ikhlas terima segala dugaan...
bagi aku : telah adeq terima segala qada' dan qadar..tapi kenapa semakin memberat...kenapa seakan semakin sempit laluan yang bakal adeq tempuhi... :( seakan tak kelihatan siapa disekeliling adeq yg bakal dan sanggup menghulurkan bantuan apabila adeq tersungkur jatuh dan tak mampu bergerak....

abang said :  pasti ada HUKUM KARMA. TUHAN itu ADIL.
bagi aku : kenapa orang yang jahat lambat dapat balasan sampai menyakiti dan menyebabkan hidup kita merana...adeq xsekuat mana...abg...knapa dia sanggup buat macam tu...knapa adeq?knapa xorang laen ja yang kena... :(

abah said : kesabaran tu kunci kehidupan...
bagi aku : apa yang aku TAHU, aku buat TAK TAHU jer. terbuku jer PENDAM. biarlah orang sangkakan aku BODOH! tapi sekurang-kurangnya aku tahu PERKARA sebenar. tapi tak apa, KESABARAN masih ada lagi dalam DIRI ini. aku malas nak BERTANYA tapi kalau kau RASA kau orang yang JUJUR pada diri sendiri, kau TERUS TERANG lar. jangan cari KESALAHAN orang lain, sebaliknya kenal ERTI kesalahan diri sendiri dulu. kalau aku BERSABAR, orang tak PANDANG, sekarang, kalau aku TAK NAK BERSABAR pulak camne??

fren said : * ada pnipuan ada kebenaran.. ade yg btul ade yg slah.. ade yg bleh pcaya ade yg x bleh pcya.. ade yg jahat ade yg bek.. dlm kburukn ade kcntikn dlm kcntikn ade kburukn.. x sume org kite bleh pcya.. dlm sribu ade satu dlm spuluh ade satu dlm satu mgkin itoo lah satu2 nya.. ♥

konklusi... : hati ni da xbole nak bertahan...hati ni da hancur sangat-sangat...kalau lah ditakdirkan semua bole tgok...aku tak tahu la apa rupanya... :( bia la aku pendam hal ni sorang-sorang...sedih aku siapa tahu...aku senyum tapi hati aku hanya Allah yang tahu...

‎1 universe , 8 planets , 204 countries , 809 islands , 7 seas , 6 billion people ,,,
Tell them I was happy and my heart is broken all my scars are open. tell them what I hoped would be
impossible... :')

No comments:

Post a Comment