huhu...
something want to share bout gurls la kan...
hurm perempuan ni if da start berdendam...
masyaAllah buruk sgat taw...
ada org tanya saya...
kenapa la saya cepat sgat maafkan org yg da sakiti hati saya...
jawapan saya...


"penuhkan hati dgn kemaafan.. lepaskan yg sudah2.. maafkan semua org di waktu pagi.. maafkan kesalahan semuanya dari dulu sampai sekarang.. buang dendam, rasa tak puas hati, geram, sakit hati & yg sewaktu dengannya.. emosi negatif yg bersarang di hati, akan menghalang motivasi dr sampai ke hati.. kesannya, hilang semangat utk hidup, berfikiran negatif, hanya nampak yg negatif dlm diri setiap orang, setiap benda, setiap keadaan.."

selain itu...kakak saya juga kakak sakinah dan kak idah
selalu berpesan...

"ikhlas lah terima setiap dugaan dalam hidup...tak guna perbesarkan...sampai bila"

so conclusion...
saya bkan lah xd hati dan perasaan
cuma saya xnak hati saya makin hitam gara2 dendam...
dendam itu akan menjadi yang terindah seandainya kita memaafkan seikhlas dan 
setulus mungkin...

terima kasih kepada ibu bapa saya...
mengajar saya erti kemaafan...
terima kasih kepada kakak2 n abang2 saya....
mengajar saya erti keinsafan dan ketabahan...
tanpa kalian,semakin jahil diri ini...


this is all my lovely people...without them,donnoe how 
bout me...thx being my family here...
love u all...

p/s : nia bisik ni...nia sayang jugak sapa2 yang baca ni... :) sayang kalian sangat2.. mmuuuaaaccckkkk!

No comments:

Post a Comment