Dugaan Menghantui Emosi

Ingatlah : 






''Dugaan Yang Datang Kepada Kita Adalah Ujian daripadaNya Dan Ujian Yang Banyak Memberikan Kekuatan Kepada Hambanya"...






"Allah S.W.T Sentiasa Menguji Hamba Bermakna Allah S.W.T Menyayangi HambaNya"...










Pagi ini aku berjalan dengan penuh tergesa2 sekali hatiku berdegup (dup dap dup dap) mungkin ade sesuatu yang akan terjadi ? mungkin aku memang nasib malang setiap hari ?


Dugaan Yang Datang Itu Ujian ! emph !



Aku Disini berasa sepi sekali tanpa teman disisi tanpa ABAH dan MAMA... Oh, Sesungguhnya, aku perlu hidup berdikari BERDIRI DIATAS TAPAK KAKI SENDIRI awww... caiyook !






Aku Berjalan keluar dari bilik ku dengan memakai kemaja -T dan Seluar Jeans Katonku serta Shawl Purpleku yg bling ! bling ! (ala mak datin).. Aku berjalan dengan laju sekali.. (maraton takut terlewat) hehe ! hurm.. Setiba aku di Parking, Kejadian yg betul2 menguji kesabaran dalaman dan luaranku pada masa itu.. Mulut jgn ckp lah sumpah seranah aku sebut awww... tooott.. ! toott ! 

Astaga ! Tak Baik Taw !






*** 


Dengan hati yg penuh dengan ketenangan aku biarkan semua dugaan itu.. memang Ujian datang tanpa kerelaan kita huhuhu ! Teruskan perjalanku ke tempat kerja dengan penuh tabah.. 


Moodku setiap hari mesti HAPPY sahaja.. walaupun makan dalam..


"Simpanlah Kesedihanmu Dan Demi Gembirakan Orang Disekelilingmu Walaupun Hatimu Menderita"


Prinsip hidupku memang begitu.. Ada sesiapa yang nak sanggah ? 






Kaki ku menjejak ke banggunan yang memang tinggi, (memang itu je bangunan yg tinggi kat kawasan sini) Wahh ! Semangat tol nak g masuk office niey.. Then, Datang lagi Dugaan Lift Rosak ? awww tingkat memang taknak ingat lah..(12 kowt) memang lemak boleh terbakar.. Itulah Dia Dugaan, 

Hari Isnin Penghulu segala Hari yg penuh dengan Dugaan... 






"Bersabarlah Sesungguhnya Ada Hikmah Disebalik Kejadian... "





Penulis Sgt Berterima Kasih Kepada Semua Yg Mengambil Berat Kepadanya...

No comments:

Post a Comment