Emosi Dalam Kesedihan

KESEDIHAN, KERESAHAN DAN KESAKITAN

"Rela Menderita Dan Terseksa
Demi Melihat Orang lain Bahagia..."


Perasaan Yang Gembira
Bisa Bertukar Secara Tiba-tiba
Dan Boleh Berakhir Dengan Derita 
Serta Kesedihan...


KISAH SEDIH DAN EMOSI



Hari ni aku bukan nk bersedih tapi
Aku memang dalam kesedihan
KENAPA ?
MENGAPA ?

Aku sendiri yang tahu betapa peritnya
Erti sesebuah PENDERITAAN yang ku alami
Ada ker Orang paham ?
Ade ker org tahu masalah kite ?
Ade ker INSAN yang cube untuk memahaminya ?

JAWAPANYA :
YES ! Cik !
Memang Ade org yang paham
Memang ade org yang cuba paham
Tapi susah sangat nk jumpe INSAN yang sedekian rupa

Yang kita jumpe ?
Hanya insan yang tidak serik mencari kesalahan diri kita
Semua yang kita lakukan salah baginya
APAKAH ITU ADIL ?

Hurm... If nak cakap tentang keadilan memang 
Sampai Esok pun takkan  
TAMMAT !

Hurm.. ketika ini masih cube untuk memahami 
Cuba untuk menyesuaikan diri dengan situasi
Cuba menyelesaikan masalah dengan baik
Sedang mencuba segalanya
CUBA DAN CUBA !

Entah lah, KAWAN !
Kita kenal memang agak lama
Tapi, memang suke borak dengan kau
Gurau dengan kau
Bengong, Marah, Bengang, Ketawa, Sedih
Happy dengan kau 
TAHU ? 
Semua dengan  kau !
Mungkin aku selesa bercerita dengan kau..

Sebab kau happening and myb kau paham aku ?
maybe lah !


Tapi skg,
Entahalah..Dari hari tue
Aku ade cite kat kau kan yang aku tak suke
TAK SUKE !

PAHAM !
hurm...
Tapi agaknya kau LUPA !
Atau kau buat2 lupa
Or buat2 tak paham ?
KAN ?
hahaha !

Biarlah semua jadi satu
KENANGAN BUAT KAU DAN AKU
Yang lepas biarlah lepas
BIarlah ia berlalu
Seperti sungai yang mengalir tenang
"AKU MAAFKAN KAU !"

okey ! 




" Takde siapa yang paham diri kita 
Melainkan diri kita sendiri
Serta meraka yang betul2 rapat dengan kita
Iaitu  
FAMILY 
kita"...


I LOVE MY FAMILY !

No comments:

Post a Comment