| Dugaan Oh Dugaan |

17.12.2011

berita paling mengejutkan aku telah kedengaran...ya Allah...apa dosa aku hingga Kau turunkan fitnah sedemikian rupa kat aku ya Allah...apa aku jahat sangat ka di mata mereka semua ya Allah...aku masih ada akal fikiran...masih taw mana baek dan mana buruk..masih boleh berfikiran dengan baek mana Allah yang Maha Mengetahui dan mana perkara yang syirik dan khurafat..

sejahil-jahil aku...takkan sesekali aku sekutukan Allah s.w.t tp kenapa aku dapat fitnah seteruk ni...remuk hati aku dapat mesej seperti itu...hancur luluh...ya Allah..kuatkanlah iman aku ya Allah...Kau sejukkanlah hati aku ya Allah...redakanlah kemarahan yang ada dalam hati aku agar aku tidak membuat tindakan yang bodoh....aku masih ada keluarga yang aku harus jaga maruah mereka..aku masih ada kehidupan yang harus aku teruskan....kuatkanlah semangat aku ya Allah

satu persatu dugaan yang telah Engkau berikan...Tuhan beratnya dosa-dosa ku masihkah ada ampunan buatku.. Tuhan dalam menempuh hidup ni banyaknya dugaan datang menguji..ada yang dapat aku gagahi dan ada yang gagal aku hindari...dosaku menggunung tinggi tapi taubatku xku tepati...rahmatMu melangit luas tapi terlalu sedikit aku bersyukur...kini ku kembali padaMu mengharap maghfirah dariMu..moga kan terampunlah dosa-dosaku...


kalian-kalian..terima kasih menfitnah saya sedemikian rupa...assalamualaikum

1 comment:

  1. Nia..kenapa ni? apa pun dugaan yang datang akak harap Nia tabah dan jangan putus asa yea sayang.

    ReplyDelete